Blogtour: Het familiehotel van Sapphire Bay (De zussen van Jewel island #1)

Het familiehotel van Sapphire Bay is geschreven door Holly Martin. Het is het eerste deel van De Zussen van Jewel Island-serie en kwam in mei 2021 uit bij uitgeverij Zomer en Keuning. Het boek telt 318 pagina’s en is een paperback. Het boek is vertaald door Nikki Greveling.

Waar gaat het boek over?

Aria woont al haar hele leven op Jewel Island. Zelfs toen haar zussen Clover en Skye vertrokken, bleef zij achter bij haar vader om te helpen met het runnen van het familiehotel. Een jaar na hun vaders dood, is Aria genoodzaakt om het hotel te verkopen. Als de knappe Noah, een man die veel hotels opknapt, die zomer op Jewel Island verblijft, lijkt het een geschenk uit de hemel. Aria wil de relatie graag professioneel houden, maar Noah heeft een geheim dat Aria’s hele leven op z’n kop zal zetten.

Van de website van Zomer en Keuning.

Wat is mijn mening over dit boek?

De zomerse, vrolijke cover van het boek sprak meteen aan. Dit boek is niet alleen leuk om te lezen, maar ziet er ook nog eens prachtig uit.

De personages

Een van de beste punten uit dit boek vind ik de personages. Deze zijn ontzettend goed beschreven. De karakters kwamen tot leven in het het verhaal en ik kreeg bijna het idee dat ik Aria Phillips (het hoofdpersonage) echt kende.

De andere personages leerde ik ook goed in het verhaal kennen. Allemaal hadden ze hun eigen karaktereigenschappen, dromen en problemen. Vooral de dromen van Clover, Skye en Aria stonden centraal.

Verhaallijn

Het eerste hoofdstuk in het boek speelt zich veertien maanden geleden af. Dit hoofdstuk trok me meteen in het verhaal, waar ik tot het einde in bleef. Ik las dit boek in een stuk uit, want hoe kon ik zo’n goed geschreven en leuk verhaal nou wegleggen?

Jewel Island kwam, net als de personages, tot leven in het boek. Ook de gebeurtenissen waren zo geschreven, dat het leek alsof ik er zelf bijstond.

Het verhaal is grappig, leest fijn en was nog beter dan ik ervan verwacht had. Ik had natuurlijk al veel goeds over de Happiness-serie gehoord, waardoor ik extra nieuwsgierig was naar dit boek. Deze heeft me dan ook zeker niet teleurgesteld en ik heb erg van het boek genoten.

Conclusie

Holly Martin’s schrijfstijl leest vlot en fijn, de personages zijn geweldig en de omgeving kwam tot leven. Tijdens het lezen kreeg ik het gevoel alsof ik ook op Jewel Island was. Ik kan nu al niet wachten op het volgende deel en geef Het familiehotel van Sapphire Bay 5 sterren.

Uitgeverij Zomer en Keuning, bedankt voor dit recensie-exemplaar!

3 reacties

Plaats een reactie